Å stange hode i veggen for så å ombestemme seg…

Posted: oktober 10, 2010 in Facebook, Sosiale Medier

Som jeg skrev i min forrige post hadde jeg tenkt å lage en nettverksprofil for koret mitt. Jeg fant ut at jeg skulle begynne med en Facebook fanside. Nå har jeg brukt en masse tid på å forsøke ulike varianter av disse sidene og konkluderer med at Facebook ikke er spesielt opptatt av kultur. Det jeg ikke visste før jeg prøvde meg på dette var at disse sidene har maler. Man har tre ulike hovedkategorier:

Lokal virksomhet

Merkevare, produkt eller organisasjon

Artist, band eller offentlig person

Under disse får man en rekke ulike valg. Men ingen av dem passer for et kor. Så etter å ha forsøkt en rekke av alternativene fikk jeg en følelse av å stange hodet i veggen. Så jeg bestemte meg for å gå tilbake til min opprinnelige plan om å hjelpe min «bedre halvdel» med sin representasjon i sosiale medier. Han arbeider som advokat og er glødende opptatt av fagfeltene sine. I tilegg har han en del undervisning og foredrag. Og advokater bør absolutt også være synlige i sosiale medier. Men mer om dette i neste post….

Kommentarer
  1. bokskap sier:

    Hva med non-profit under organisasjon? Men er enig i at det burde ha vært et alternativ for kultur. Thune og jeg oppdaterer Buekorpsene.com på Facebook, og valgte non-profit under organisasjoner da vi startet pagen, siden det ikke var et alternativ for frivillig organisasjon eller kultur. ^_^

    Lykke til videre med prosjektet!

    • villeple sier:

      Tusen takk! Jeg må si jeg ble veldig overasket over at det ikke var noen kategorier for kulturorganisasjoner. Spesielt siden det fantes for idrett. Lykke til med ditt prosjekt og eksamensinnlevering:-)

Legg igjen en kommentar

