Siste innspurt og takk for meg på denne bloggen:-)

Posted: oktober 11, 2010 in Blogg, Facebook, Twitter

Vakker soloppgang over Valdres, sett fra Bualie

Vakker soloppgang en stille oktobermorgen

Her sitter jeg en tildlig morgen og skriver siste post på bloggen og setter sammen mappen min. Det er faktisk litt vemodig. Utenfor ligger Valdres badet i lyset av en vakker soloppgang. Skydekket skjuler Tisleia og skaper en trolsk stemning. Jeg gleder meg til å være ferdig med eksamensmappen, pakke sekken og gå en tur i høstfjellet!

 

Jeg våknet i morges med en masse tanker om alt jeg egentlig burde tatt med i denne bloggen. Sånn er det alltid når en deadline nærmer seg. Skulle jeg hatt flere bilder? Burde jeg ikke ha tatt med noen gode YouTube videoer osv. Det er alltid så mye mer man kunne ha gjort. Det er en av livets erfaringer.

Jeg kom litt sent igang. Litt mange ting skjedde på en gang og jeg fikk en dårlig hodepine periode. Men sånn er livet noen ganger.

Det jeg har likt aller best med denne bloggen er at jeg faktisk har fått kommentarer. Så jeg håper at jeg kan klare å ta med meg noen av de leserne tilbake til Villeple bloggen når denne bloggen nå er avsluttet. Det overaskende er også at kommentarene har kommet på poster der jeg egentlig ikke ventet det. Men tusen takk til hver og en av dere som har kommentert!

Erfaringen min fra blogging, tvittring og Facebook bruk er at jevn tilstedeværelse og dialog er nødvendig for å et positivt resultat. Og at bruk av slike sosiale medier åpner dører til mange opplevelser. Den tiden jeg tvitret aktivt ble jeg kjent med mange mennesker. Noen av dem holder jeg fremdeles kontakt med.

Å hjelpe noen med å lage sosial medieprofil innebærer også en masse opplæring i bruk av medier blogg, Facebook og Twitter. I hvertfall hvis de skal kunne oppdatere noe selv. det er mye mer arbeid enn man skulle tro, men utrolig morsomt.

Men mest av alt er jeg fasinert over hvor raskt man får oppmerksomhet. Det var ikke lenge etter at advokatens Facebookside var oppe at de første tilhengerne kom, og de strømmer sakte men sikkert på. Utrolig morsomt. Bloggen som ble laget i går har allerede fått sin første kommentar. Potensialet her er veldig bra tror jeg. Jeg liker når udanning gir direkte praktiske resultater!

Nå er mannen i huset er lykkelig og engasjert over sin nye profil og da er allting vel! Han er allerede godt i gng med bloggen og twitter og interessen strømmer på. Det er noe jeg ikke kan stoppe. Så jeg legger ved bilder av slik det er nå i eksamensmappen og vil ikke redigere design etc. Men innhold må mannen få lov til å legge inn:-)

Takk for et godt kurs i sosiale medier! Takk til medstudenter for følge! Håper vi treffes igjen i sosiale medier. Ser dere et villeple så er det nok meg;-)

Legg igjen en kommentar

